Извештаји (Еразмус пројекат)

Print

Grbskole   Трговинско угоститељска школа „Тоза Драговић“

НАЗИВ  ПРОЈЕКТА: „New skills for the new world“ 

РОК ТРАЈАЊА: 01.10.2017 – 30.09.2018.год.

ТРАНСНАЦИОНАЛНИ ПРОЈЕКТ СКУП У ОХРИДУ, МАКЕДОНИЈА

Током 18-21. јануара 2018. организовали смо први транснационални пројект скуп. Одржан је у Охриду, Македонија, у просторијама партнерске школе ОУТУ „Ванчо Питошески“. Представници сва три партнера из Србије, Македоније и Шпаније су били присутни, а ми смо искористили ову прилику како бисмо помно испитали све релевантне аспекте у вези са будућим задацима и корацима у имплементацији нашег пројекта.

Скуп је био користан пошто су партнери имали могућност да на једном месту детаљно продискутују о свим будућим корацима када је у питању имплементација, укључујући Intellectual output, обуку у Мадриду, па чак и основне аспекте Мултипликатора, мада он треба да се имплементира касније током године.

Структура активности овог пројекта је била опширно предочена свим партнерима пре њиховог доласка у Македонију. Такође, током овог скупа су подељени конкретнији задаци у вези са развојем интелктуалног аутпута, а ми смо се фокусирали на структуру атупута, као и на планирани утицај који би он требало да има на циљану публику.

У исто време, неки други аспекти су такође били обухваћени, као нпр. административна и финансијска питања.

Домаћини из Македоније су се потрудили да нам представе лепоте старог града Охрида, а такође су организовали добро осмишљене и корисне радне седнице и скупове.

  УЧЕЊЕ, НАСТАВА, ОБУКА У МАДРИДУ, ШПАНИЈА

Активност обуке је била намењена наставницима како би им се предочиле нове методологије за развијање преносивих компетенција међу ученицима. Ове компетенције су биле идентификоване у разним другим иницијативама са сличном темом. Конкретно, методологија коју је наставно особље научило била је сарадња у учењу у контексту VET -а. Ова методологија омогућава развијање кључних компетенција као што су управљање конфликтом, тимски рад, комуникација и међукултурална сензибилизација.

Програм је трајао 5 дана и укључио је следеће активности:

– Упознавање са програмом и контекстом шпанског VET система;

– Сесија обуке за увођење кооперативног учења;

– „Посматрање на радном месту“ (јob shadowing) у одељењу где се примењује кооперативно учење;

– „Посматрање на радном месту“ (јob shadowing) предузетничких вештина;

– Сесија обуке вођења каријере: умрежавање, алатке за акредитацију компетенција, нови формати CV.

Током боравка у Мадриду наставници из Србије и Македоније су имали могућност да посете 5 различитих VET школа у Мадриду (угоститељске/туристичке/кетеринг струке) где су из прве руке могли да виде начин на који се стручно образовање и обука спровди у једној од три светски најбоље и најпопуларније туристичке дестинације.