ИНКЛУЗИЈА

Инфо-линија за родитеље

Oбавештавамо вас да је отворена Инфо-линија за родитеље – подршка инклузивном образовању“. Инфо-линија ће бити активна радним данима од 12:00 до 19:00 часова на тел. број 0800-100-121.

 На телефонске позиве родитеља одговараће стручњаци из организације Иницијатива за инклузију ВеликиМали одговараће на телефонске позиве родитеља и пружати информације о:

·         законским и подзаконским актима која подржавају инклузивно образовање и социјалну инклузију;

·         мерама и активностима које треба да обезбеде квалитетно образовање и васпитање деце/ученика;

·         мерама додатне подршке за децу/ученике и породицу и начинима за њихово остваривање;

·         корисној литератури о инклузивном образовању и примерима добре праксе.

Више информација на: http://www.mpn.gov.rs/info-linija-za-roditelje-podrska-inkluzivnom-obrazovanju/

 

НОВО-ПРИРУЧНИК ЗА ПЛАНИРАЊЕ И ПИСАЊЕ ИОП-а

КОРИСНИ ЛИНКОВИ

Збирка пример инклузивне праксе 

Водич за унапређивање инклузивне образовне праксе 

МРЕЖЕ ПОДРШКЕ ИНКЛУЗИВНОМ ОБРАЗОВАЊУ 

UNICEF

13.05.2014. Посета Пауле Хунт, УНИЦЕФ регионалне консултанткиње за инклузивно образовање, Анне Мариe Ћуковић, представницe  Мреже подршке инклузивном образовању  и Милe Тодоровиђ, саветнице  Школске управе Крагујевац. Састанак са делом Тима за инклузију и другим актерима укљученим а у спровођење инклузије у нашој школи. Циљеви састанка:

1. Представљање активности и достигнућа ,искуства и начинa спровођења инклузије у нашој школи

2. Представљање активности Мреже које се односе на јачање капацитета запослених у образовању на примени инклузивне образовне праксе, како кроз организовање обука, тако и кроз директну подршку школама.

26.012.2013. Директор школе Љ.Башић, педагог М.Башчаревић и професор Ј.Елез присуствовали Конференције Нове технологије у образовању

ИЗВЕШТАЈ О КОНФЕРЕНЦИЈИ НОВЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ У ОБРАЗОВАЊУ

Дому омладине Београд 25. и 26. фебруара 2014.

https://www.facebook.com/BritishCouncilSerbia

http://www.britishcouncil.rs/nas-rad-u-srbiji/obrazovanje/nove-tehnologije-u-obrazovanju

 Други дан:  тема- Ка инклузивном образовању  уз употребу ИКТ-пример добре праксе-Тим за социјално укључивање и смањење сиромаштва

http://www.inkluzija.gov.rs/

  1. Пример (клип) коришћење скајпа, е-поште,
  2. Образовни портал Школе за основно и средње образовање „Милан Петровић“ Нови Сад:        http://www.milance.edu.rs/
  3. Електротехничка школа-израда мобилне апликације Gelp -за помоћ ученицима у инклузивном образовању www.gelpcommunication.com
  4. Приказ већ постојећих алата у Windows oкружењу, поставке приступачности у Microsoftovim производима које помажу особрама са одрећеним

Детаљан опис дат је у приручнику- Рачунар у настави за децу са посебним потребама- оштећење вида, покретљивост и спретност руку, оштећење слука и глувонемост, оштећење говора, проблеми са учењем.

http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/Za_decu_sa_posebnim_potrebama.pdf

  • 5. Приказ коришћења увођења мотивационих игара у наставу српског језика:оврада песама –замена редова у песми, стварање сопствених верзија и поређење са оригиналом, додавање слика, ефеката..

Мишљење: да већина наставника уме да користи само алате Web1.0-једносмерна комуникације-комуникација у којој се кориснику презентује неки садржај док алате платформе Web 2.0-двосмерна комуникацији- корисник сам ствара садржај.

На блогу наше школе од раније се налази линк до упутста за кориштење е-алата у настави на страни  Настава- Кутак за професоре   http://alatizaeucenje.wordpress.com/

За све оне који нису били у могућности да присуствују конференцији, био је омогућен пренос преко интернета из две највеће конференцијске сале. Снимак преноса биће накнадно постављен на наш YоуТубе канал.

23-24.02.2014. Организован семинар  за професоре  школе О инклузивном образовању.

МАТЕРИЈАЛИ СА СЕМИНАРА:

Збирка алатки за планирање инивидуализованог образовања

Коришћење образовних игара

07.11.2013. Професор здравствене групе предмета Др. Катарина Видосављевић пренела стечена знања са семинара „Инклузивно образовање и индивидуални образовни план“, упознала чланове Педагошког колегијума о значају идентификовања ученика са одређеним проблемима (у учењу, социјализацији, понашању…), формирања педагошког профила ученика и  корацима у писању ИОП-а.

МАТЕРИЈАЛИ СА СЕМИНАРА-„Инклузивно образовање и индивидуални образовни план“, каталошки бр.399

Аутори Милена Јеротијевић, Сњежана Мршe, Раиса Веналаинен
Реализатори  Душанка Ћировић, Татјана Павловић

Инклузивно образовање и индивидуални образовни план-презентација

Правилник ИОП-презентација

Ко има право на ИОП

Процена нивоа потребне подршке

Улога стручног тима за ИОП

Примери:

5 x_ИОП_3_разред -пример

5 x_ИОП пример

5 x_ИОП VI_разред-пример

КЛИКНИ ДО ЗНАЊА-ИНКЛУЗИЈА

Преузето са сајта: http://ankarasdotcom.wordpress.com

1.      Правни водич за родитеље деце са сметњама у развоју

2.      Дислексија

3.      Дислексија- приручник

4.      Водич за родитеље– Интерресорна комисија

5.      Поремећаји пажње -хиперактивноста

6.      Приступ ученицима с дефицитом пажње

7.      Асистивне технологије, инвалидитет и тржиште рада

8.      ИОП 1-6 корака 4 (2)

9.      Индивидуализована настава

10.  Облици индивидуализације наставе

11.  Прируцникзарадсадецом

12.  Примена и унапређење инклузивног образовања у Србији

13.  Светска недеља глувих

14.  Леворука деца
Надарена деца

15.  ИОП за даровите – Ана Алтарас Димитријевић

16.  Аутузам

17.  Водич за родитеље деце са аутизмом

18.  Поучавање ученика с аутизмом

19.  Педагошки асистенти

20.  Персонални асистент

21.  Злостављање у школи- приручник

22.  Инклузивно образовање у Финској