Пројекат ” Спречавање осипања ученика из образовног система Републике Србије”

 

Све информације на Facebook страници

https://www.facebook.com/SprecavanjeOsipanja/

Представљен пилот пројекат „Спречавање осипања ученика из образовног система“

У Згради града данас је одржана конференција за новинаре на којој је представљен пилот пројекат „Спречавање осипања ученика из образовног система у Републици Србији“ који се у организацији Министарства просвете, науке и технолошког развоја, УНИЦЕФ- а и Центра за образовне политике реализује у 10 основних и средњих школа у Србији.

На територији града Крагујевца у пројекат су укјлучене две средње школе, Политехничка школа и Трговинско-угоститељска школа „Тоза Драговић“. Пројекат је подржан од стране локалне самоуправе, а на конференцији су своје учешће дале и друге ресорне институције које су препознале важност савременог и распрострањеног питања и проблема у образовању. На конференцији су говорили Гордана Дамњановић, члан Градског већа за здравство и социјалну политику, Борис Ковачевић, члан Градског већа за ванпривредне делатности, Радојко Дамјановић, начелник Школске управе Крагујевац, Љубица Башић, директорка ТУШ „Тоза Драговић“, Синиша Којић, директор Политехничке школе, Катарина Станић, представник Центра за образовне политике. О актуалном питању на конференцији говорила је Љиљна Станковић, директорка Центра за развој услуга социјалне заштите „Кнегиња Љубица“, а присуствовали су и представници Центра за социјални рад „Солидарност“, Института за јавно здравље, Саветовалишта за младе Дома здравља, Завода за стоматологију, Ромског центра и НВО Стабло.

– За град Крагујевац је од изузетне важности добијање пројектних активности. Од преко 30 институција у Србији у пројекат буду укључене две средње школе из локалне заједнице, довољно говори о ставу те заједнице, интерсекторске повезаности и укључености свих партнера. Овакви пројекти доприносе не само образовању него и унапређењу социјалног, здравственог положаја и обухвтају све сегменте за формирање једног квалитетног образованог успешног младог човека – рекла је докторка Дамњановић, члан Градског већа.

– Политехничка школа деценију уназад реализује пројекат „Једнаке шансе“ која се бави ученицима са проблемима и пружа неку врсту помоћи и подршке, основан је фонд за који се од наставничких прихода издваја за екскурзије, матурске вечери као помоћ ученицима који немају могућности да са својом генерцијом проведу важне тренутке у школовању. Системским истраживањима идентификовали смо ученике који су на неки начин, из неких разлога у ризику напуштања даљег образовања. У старту, од укупно 1500 ученика колико иде у нашу школу, идентификовано је 200 ученика са проблемима, издвојено је 70 са највећим степеном ризика које сад пратимо кроз наше индивидуалне планове којима смо предвидели мере како бисмо смањили тај проценат. Индивидуални планови се раде тако што је за сваког ученика предвиђен одређени број мера, око пет до седам за сваког ученика а које подразумевају индивидуални, саветодавни рад, подршку у учењу, укључивање у ваннаставне активности школе, укључивање у вршњачке подршке, менторске подршке вршњака, укључивање различите институције локалне самоуправе – објаснила је Јасмина Лазин, координатор пројекта Политехничке школе.

На основу вршених истраживања ТУШ „Тоза Драговић“, регистровала је 42 ученика у ризику од излажења из образовног система.

– Према седам унапред познатих кластера урађени су планови подршке и посебног плана рада са сваком од релевнтних институција. Додатним ангажовањем наставника, часовима и пажњом, бесплатним уџбеницима које је школа обезбедила, школским приборима, ужинама и картама које су запослени издвојили из својих прихода прикупили за ученике, покушава се да ученике који су у овом ризику сачува и омогући даље школовање. Сваки појединачни случај има посебан и захтеван индивидуални план подршке, очекујемо да пројекат уроди плодом а ученици успешно заврше разреде – рекла је директорка ТУШ-а, Љубица Башић.

За овај пилот пројекат школе су изабране на основу јавног конкурса који је расписан у 30 градова за које је идентификовано да постоји висок ризик од осипања на основу анализе доступних статистичких података. На конференцији је истакнуто да је највећа стопа осипања из образовног процеса у сеоским срединама и у средњим стручним школама. Поред општих фактора који утичу на осипање из образовног система, који су заједнички готово свим школама (сиромаштво, рана удаја девојчица, дискриминација, вршњачко насиље, насиље у породици итд.), постоје и неки специфични за поједине средине (нпр. немогућност транспорта до школа за децу из сеоских средина). Школе у сарадњи са локалним самоуправама и надлежним институцијама, покушавају да пронађу решења али та решења су од случаја до случаја и нису системска.

– Циљ пројекта је рана идентификација ученика који су под одређеним ризиком осипања, односно напуштања образовног система и пружања адекванте подршке у складу са потребама сваког ученика. Тенденција је да се систем који се кроз овај пилот пројекат буде развио усвоји у образовни систем Републике Србије. Две средње школе из Крагујевца нису случајно укључене, већ су ту зато што препознају значај и проблем раног напуштања школства, имају мотивисане људе у својим школама и стручни кадар који већ годинама уназад ради на том проблему а ми смо ту да их подржимо и повежемо у систем са ресорним институцијама јер ће тако учинак и резултати бити већи – рекла је Катарина Станић, представник Центра за образовне политике.

Пројекат траје две школске године, са реализацијом је почео априла 2014. године а завршава се у октобру 2016. године.

©RitamGrada.rs Objavljeno na stranici http://ritamgrada.rs/kragujevac/vesti/predstavljen-pilot-projekat-sprecavanje-osipanja-ucenika-iz-obrazovnog-sistema/

Пројекат се реализује од јуна 2014 до октобра 2016.Тим за спречавање осипања  (10 професора) похађали дводневну обуку у августу 2014.  До 01.10. 2014. одељењске стерешине су у обавези попунити excel  табеле.

29.01.2015.